Google
 

söndag

Investeringstips - Green Extreme

Fick nyligen ett erbjudande om investering i ett ganska nybildat bolag som jag tror kommer att ha riktigt bra utveckling framför sig.


Citat från VD Jörgen Bender
Green Extreme är verksamt på marknaden för
förnyelsebar energi och energibesparing. Företaget
erbjuder produkter och tjänster inom tre om-
råden: Vindkraft, Värmepumpar och Solenergi-
produkter.
Det är tre områden som varit med om en stark
tillväxt under senare år. En trend som väntas hålla
i sig i många år framöver. Tillväxten vilar på tre
centrala behov:
• Stigande energipriser
• Teknisk utveckling som leder till effektivare
utvinning av energi via vindkraftverken
• Tydliga politiska ambitioner att minska beroen-
det av fossila bränslen


Bolagets ägare och styrelse har som mål att inom två-fem års tid notera Green Extreme på en etablerad börslista.

De har även ett samarbetsavtal med Combex AB vad det gäller "Zero Energy hus" som är självhushållande med energi vilket också är en riktigt intressant produkt med internationell lansering 2008.

Teckningstid: Löpande (först till kvarn principen)
Pris per aktie: 10 SEK
Handlas i poster om: 5 000 aktier

Totalt säljs 2 000 000 aktier (av totalt 12 000 000).

För mer information titta på bolagets hemsida www.greenextreme.se


ps. Hade aktieposten varit mindre så hade jag själv köpt in mig i bolaget.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Fick du betalt för att skriva det där?

Anonym sa...

Nej det har jag inte!

Men vill gärna dela med mig på sånt som jag personligen tror på.

Och detta företag ingår i just den branchen jag fokuserar mycket på.

Anonym sa...

Okej. Har läst om att en ny form av reklammakare har fått fäste i Sverige, som betalar för just blogginlägg som säger vad dom vill ha sagt. Kändes nästan som ett sånt. Fint att det inte var det! Har varit ganska dött här annars. Tar du nya tag nu, eller var det ett tillfälligt ryck?

Anonym sa...

Jo jag har också läst om detta fenomen med betalda inlägg. Blogvertiser.se är just ett sådant företag men där kan man gå in och se vilka bloggar som är anmälda...
Under Ekonomi är det 2st just nu.

Skall försöka underhålla min blogg lite bättre än på senaste tiden. Inom kort kommer det en uppdatering på min "fond".

Anonym sa...

green extreme är ett av de mest oseriösa företagen i branschen.

/en som är i branschen

Anonym sa...

Kul att branchfolket letar efter investeringsmöjligheter på en blogg.

\observatören

Claes Lund sa...

"green extreme är ett av de mest oseriösa företagen i branschen.

/en som är i branschen"

Vad tråkigt att du känner så. Vi försöker hela tiden utveckla vårt sätt att arbeta och om du känner att vi misskött oss på något sätt så får du gärna höra av dig så blir vi mer än glada för synpunkter.

Mvh Claes Lund
Greenextreme AB
031-788 16 63
claes@greenextreme.se

Anonym sa...

Green Extreme är inte kundorienterade. Känns som om man är ute efter snabba pengar men inte vill ta ansvar hela vägen.
Efter vårt vindkraftsverks möte med Green Extreme visade det sig vara svårt att komma i kontakt med företaget, information som utlovats efter mötet är inte komplett och vissa delar av informationen uteblir helt. Jag skulle inte upplåta mark eller våga satsa pengar i företaget pga. att man är för okunniga i branschen och enbart har fokus på snabba pengar.

Anonym sa...

Har nu haft kontakt med Greenextreme under ett års tid och har bara positivt att säga. Detta med att de ej skulle vara kundorienterade tycker jag är trams och förbannad lögn. Min erfarenhet är den motsatta , har blivit informerad då saker hänt i ärendet , om de inte svarar i telefon så lämnar jag ett meddelande och blir i om kort kontaktad av vederbörande. De otaliga gånger jag haft mailkontakt med olika personer i deras organisation kommer svaren tillbaka fortare än jag kan säga "krankel i brankelfnatt". Antingen har jag bara haft en väldig tur eller så är de så duktiga som min beskrivning säger.

Anonym sa...

Mycket dålig erfarenhet av Green Extreme. Behandlar berörda grannar i närheten av sina planerade vindkraftverk på ett mycket nonchalant sätt.

Inställningen verkar vara:
Gör som vi säger, annars ser vi till så att även du som är en mycket nära granne till vindkraftverket, på fel sida av fastighetsgränsen, blir utan kompensation.

Anonym sa...

Om du är seriös i din kritik så vore jag tacksam om du tog kontakt med mig.

Mvh

Jörgen Bender

Mina kontakt uppgifter finns på vår hemsida greenextreme.se

Anonym sa...

Om du är seriös så tag kontakt med mig. Är tacksam för din återkoppling.

Mvh
Jörgen Bender

Anonym sa...

Kan du inte konkretisera vad du menar?

Du får gärna ta kontakt med mig.

Mvh

Jörgen Bender

Anonym sa...

Jag skriver som närboende till ett planerat vinkraftverk.
Green Extreme har inte sanningsenliga uppgifter i de underlag som lämans in i sin ansökan till vår komunen. I fotomontagebilderna har man valt att gömma sitt vindkraftverk bakom skog och utelämnat byggnader för att man inte ska kunna jämföra vindkraftverkets mot ex. ett hus eller en byggnad. Detta anser jag inte vara seriöst. Ett serlöst vindkrtaftsföretag lägger fram fakta och data i sin förundersökning som är ett stöd och inte en skruvad marknadsföring för det egna intresset. Vi som närboende till det planerade vindkraftverk har själva gjort undersökningar som visar att ljudnivåerna vid vissa av fastigheterna som berörs ligger över gränsvärdet medans Green Extreeme mörkar detta i sin underlaget man skickat in till kommunen. Med detta som bakgrund anser jag inte att Green Extreme är seriösa.

Anonym sa...

före detta medlem.... vi ansåg på ett tidigt stadium att ledningen inte var kompetent ,gick inte att få kontakt med ledningen vid frågor ang förssäljningen av el och utdelning. varvid vi sålde våra andelar med förlust. Detta är ett riktigt oseriöst företag VARNING` MVH västgöten

Blogger sa...

There's SHOCKING news in the sports betting industry.

It's been said that any bettor needs to see this,

Watch this or stop betting on sports...

Sports Cash System - SPORTS BETTING ROBOT

Andreas sa...

Jörgen Bender! Hur tycker du att det gått för green extreme? Alla aktieägare i Aligera skulle vilja prata med dig och ledningen. Riktigt fula fiskar! Bondfångare!