Google
 

fredag

Aktietips

Har 2 tips på företag som är ganska intressanta att ha i sin aktieportfölj.

Nämligen Yield AB och Aktiespridning i Sverige AB. Genom aktieägande i dessa företag så erhåller man varje år ett antal vederlagsfria aktier i olika företag helt GRATIS.
Det är företag som planerar att noteras på börsen som använder deras tjänst att få ägarspridning vilket är ett krav för att kunna noteras.


Aktiespridning i Sverige AB

Dagens stängningskurs: AIS MTFB - 1.60
Hemsida: www.aktiespridning.se
Handelspost: 5000
Handelsplats: Nordic MTF

AIS AB:s affärsidé är att möjliggöra för bolag att enkelt och
med låga kostnader erhålla spridning av aktierna inför en
notering och/eller emission. AIS kan också medverka som investerare i intressanta bolag som skall noteras inom några år.



Yield AB

Dagens stängningskurs: YILD MTFB - 0.70
Hemsida: www.yield.nu
Handelspost: 5000
Handelsplats: Nordic MTF

Yield har som primär affärsidé att ägarsprida aktier i andra bolag.
Aktier i externa bolag fördelas till Yields ca 2 800 aktieägare.
Därmed uppnås väsentliga villkor för att bolaget ska kunna bli publikt
och noterat på en handelsplats för aktier, t ex Stockholmsbörsen eller NGM.
I Yields verksamhet ingår även att identifiera, förädla och ägarsprida
till Yields aktieägare råvaruprojekt i tidiga skeenden.

3 kommentarer:

Admin sa...

Har du dessa aktier? Har du fått några från företag som senare gått bra?

Det låter kul, men samtidigt är det ju ganska krångligt att deklarera aktier så det verkar vara lite jobbigt att ha en massa småposter.

managerwest sa...

Hej!

Är du intresserad av ett länksamarbete med mig? Jag har också en ekonomiblogg mest inriktat på sparformen aktier. Den är ganska nystartad men hade i söndags hela 400 sidvisningar.

http://miljonjakt.blogspot.com/

Du kan väl kontakta mig på Joakim_Erixon_@hotmail.com om du vill samarbeta!

Anonym sa...

Ursäkta att mitt svar dröjde.

Finanskvinnan:
Jo då jag äger båda dessa aktier.
En del aktier jag fått gratis är ännu inte noterade så lite svårt att sätta ett värde på dem.
Men ett exempel är "Drillcon AB" som ökat med 155% sedan jag fick dem.

Och Yeild har ökat med 203% sedan inköp samt AIS med 41%.

Snart har iaf mina Yeild aktier betalat sig själv genom erhållande av alla gratisaktier.

managerwest:
Självklart!
Har lagt upp din sida nu.