Google
 

söndag

Erik Penser - Så blir du rik!

Här kommer Erik Pensers bästa tips på hur du bygger upp en förmögenhet och behåller den.


Bästa sättet att bygga upp en förmögenhet är att ha en bra affärsidé som du tror kan bli framgångsrik. Sedan är det bara hårt arbete som gäller. Och en portion tur, säger Erik Penser.

Aktier är ett annat alternativ och grundregeln är disciplin. Satsa i bra tider, håll igen när det går sämre. Och framför allt: öka aldrig insatserna för att ta igen förlusterna.

Välj ut tio bolag som du tror på långsiktigt. Långsiktighet är den bästa framgångsvägen för placeringar. Plus den klassiska grundregeln att snabbt göra dig av med förlustaktier, säger Erik Penser.

Ta inga lån. Och glöm alkoholen. Bäst beslut fattar du utan en droppe alkohol i kroppen, enligt Erik Penser. Själv drack han inte en droppe alkohol mellan 20 och 40 års ålder.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

Skriver till dig från ett TV produktionsbolag i Stockholm. Vi gör just nu ett program som kommer att handla om sin relation till pengar. Tycker att din kamp skulle vara intressant vinkel i programmet och jag skulle därför gärna vilja komma i kontakt med dig. Hör av dig till mig så snart du kan så berättar jag i mer detalj om hur vi har tänkt oss.

linda.lundqvist@titan.se

Anonym sa...

Gratisgenerationen är en sida där du kan få gratis prylar. Inga gömda kostnader, bara gratis prylar.

Jag har redan fått hem en DVD-spelare från Philips.

Bli medlem här: http://gratisgen.se/?ref=71617

Glöm inte att ni måste göra ett erbjudande för att få 1 p. T.ex. att regga sig på två spelsidor eller hyra gratis film i två veckor. Kostar ingenting. Och sen är det bara att värva medlemmar!

Anonym sa...

Varifrån laddade du ner värdemätaren?

Anonym sa...

Linda:
Mail på väg inom kort

anonym:
Angående "värdemätaren" ta en titt på följande sida.
http://tinyurl.com/342tao

Anonym sa...

Jag som trodde det räckte med att vara en god vältalig och naiv retoriker... Tjo!

mvh

Salman umbo

Anonym sa...

Att låta proffs ta hand om dina PPM-pengar är väl ett bra första steg mot rikedom, Avanza, SEB, Nordea Svensk Fondservice, Solidar Fondservice och Moderna Fondvalet är några av de som kan hjälpa dig.

JU

Anonym sa...

Bästa Erik! Jag är så otroligt imponerad av dig. Jag försöker köpa det du köper. Har sett att du tankar hårt i metro. Jag följer efter. En mycket bra investering som jag också tror på. Jag vill bjuda dig på middag och fråga dig lite. Du får bestämma restaurangen och jag bjuder. maila mig på hans.hellgren@hotmail.com
Inga andra mail från någon tack.
Med vänlig hälsning
Hans Hellgren

Anonym sa...

Erik penser ! jar är skeptisk,du hadde ju inga pengar kvar enligt
Björn Wahlström,