Google
 

lördag

Vad gör du för miljön?

Med tanke på att min blogg till viss del är tänkt att inrikta sig på
olika "miljöinvesteringar".

Så tänkte jag passa på att berätta vad jag själv gjort för miljön och för spara en och annan krona.

Nästan hela boendets belysning har bytts ut mot lågenergilampor, lysrör och högintensiva lysdiodslampor.
Köpt miljöbil.
Tecknat avtal med Sverige enda helgröna elbolag (www.o2.se).
Vid andelsägande får man det priset till 13öre/kWh vilket är helt okej. Jag räknar med halverad elkostnad vid full teckning av andelar.
Har säkert gjort en hel del mer saker för miljön utan att komma på dem just nu.

Miljöfrågor och alternativa energikällor är verkligen i hetluften just nu.
Har en hel del intressanta investeringar på gång i det området samt andra.
So stay tuned!


Något annat som kul som hänt är att jag blivit kontaktad av Titan Television angående ett program som kommer att handla om "sin relation till pengar".
Kanske inte är något för mig, vad vet jag. Men lite roligt att min blogg blivit uppmärksammad i medievärlden också.

Take care,
investeraren

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag åker kollektivtrafik till jobbet och vi har nyligen bestämt oss för att äta vegetariskt till middag minst en gång i veckan. Snålar på el gör vi också, men i ärlighetens namn mest av ekonomiska skäl. Vi köper ofta ekologiska och svanmärkta produkter och reser sällan utanför Sverige.

Anonym sa...

Din blogg har ju tyvärr blivit extremt ointressant, uppdatering en gång i månaden är _LITE_ för sällan.

Anonym sa...

anonym:

Håller fullständigt med dig!
Tyvärr har jag inget att säga till mitt försvar förutom att det händer en hel del i mitt liv just nu som stjäl tid. Kanske borde inrikta bloggen på lite mer dagliga tankar och funderingar till skillnad från en ren investeringsblogg. För att på så sätt får mer flyt i inläggen.

Skall försöka bättra mig.

Svenskaläraren sa...

ursäkta att jag kritiserar, men för att det ska gå lätt och vara intressant att läsa en blogg behövs lite mer kunskap inom svenskans skrivteknik än den du har...