Google
 

måndag

Ytterligare aktieförsäljningar!

Ytterligare aktieförsäljningar!

Äntligen har jag fått "tummen ur" och fått sålt de sista aktierna som stod på säljlistan.

Mtg +200%
Ericsson +450%

Som ni ser så är det rejäla uppgångar vilket kommer att göra nästa års deklaration mindre rolig.
Kanske någon som har rejäla aktieförluster att skänka? ;)

Angående försäljningen i Ericsson så hade jag egentligen en väldigt mycket längre investeringshorisont.
Men på grund av att det bara stått och stampat på runt samma kurs väldigt länge samt att mitt motto är att pengar skall placeras där de genererar bäst avkastning. Och det har knappast varit i Ericssonaktien den senaste tiden.

Investeringen i Mtg gjordes precis i starten när det börjades snacka om att Sverige skulle gå över till digital-tv. Nu har det analoga nätet släckts ner och de flesta skaffat digital-tv varvid jag anser att "racet" i Mtg är över för den här gången.

Har även börjat köpa på mig lite intressanta instrument som jag tror på.
Kan nog lova att försöka presentera de nya innehaven här under veckan. Till en början så kommer "INVESTERARENS FOND" presenteras i ett vanligt blogginlägg som kommer att uppdateras så fort något händer.


För övrigt så har jag börjat intressera mig en hel del för immateriella tillgångar i form av domäner. Har köpt på mig en del domäner som jag tror kan ha potential att bli värda en del i framtiden. Nu återstår bara det svåra att utveckla sidorna och ragga besökare.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Länken "Hur Blir Man Ekonomiskt Oberoende?" funkar inte för mig. Måste man vara kund hos HQ Fonder för att den ska funka eller har den försvunnit från deras hemsida?

Anonym sa...

Tack för att du uppmärksammat det.
Skriver upp "ordna en ny länk" på min to do lista!

Emissionsinfo sa...

Jag gillar din blogg. Har du kollat min blogg, emissionsinfo?
Har du väldigt mycket reavinster kan jag hjälpa dig.